Με νέα στρατηγική για είσοδο ιδιωτών σε όλες τις ΔΕΚΟ και τις κρατικές τράπεζες και πλήρη αποχώρηση του Δημοσίου από την επιχειρηματική δράση, η κυβέρνηση προχωρεί αμέσως και με διαδικασίες-εξπρές στην αποκρατικοποίηση του ΟΣΕ και της Αγροτικής Τράπεζας.
Σύμφωνα με πληροφορίες που δημοσιεύει σήμερα Κυριακή η εφημερίδα ΕΘΝΟΣ, οι δύο ιδιωτικοποιήσεις που αποτελούν το εναρκτήριο λάκτισμα του νέου προγράμματος θα ανακοινωθούν εντός των προσεχών ημερών.
Στο μέτωπο των αποκρατικοποιήσεων το οικονομικό επιτελείο ανεβάζει ταχύτητες και προχωρεί στον εμπλουτισμό του προγράμματος. Στο πλαίσιο αυτό η πρώτη και αποφασιστική κίνηση θα είναι η ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ και της Αγροτικής.
Ειδικότερα, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι έχει αποφασισθεί η εκχώρηση σε ιδιώτες του λειτουργικού έργου του ΟΣΕ, για τον οποίο φέρεται να έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον εταιρείες από Κίνα, Ρωσία, Γαλλία, Γερμανία και Ρουμανία. Για την Αγροτική Τράπεζα το κυβερνητικό σχέδιο προβλέπει ότι σε πρώτη φάση θα ξεκινήσει μια διαδικασία ιδιωτικοποίησης μέσω πώλησης ή κλεισίματος σε θυγατρικές εταιρείες που έχει η Αγροτική.
Καθαρό μήνυμα
Στελέχη του οικονομικού επιτελείου επισημαίνουν ότι με αυτές τις δύο δραστικές και ξαφνικές κινήσεις η κυβέρνηση θα δώσει καθαρό και σαφές δείγμα γραφής στην ΕΕ για την πρόθεσή της να επιταχύνει και να εμβαθύνει τις διαρθρωτικές αλλαγές.
Η κυβέρνηση αντιμετωπίζει τις αποκρατικοποιήσεις ως ένα εργαλείο ανάπτυξης, όπου τα έσοδα που θα προέλθουν από την πώληση της κάθε επιχείρησης θα φέρουν τριπλάσια κονδύλια στην Οικονομία. Σε σχετική έρευνα του ΙΟΒΕ έχει υπολογιστεί ότι κάθε ένα ευρώ που προέρχεται από αποκρατικοποίηση έχει απόδοση 3 ευρώ.
Για λιμάνια και αεροδρόμια
Πρόγραμμα μαμούθ με ιδιωτικά κεφάλαια
Με βασικό χρηματοδοτικό εργαλείο τις συμπράξεις του δημόσιου με τον ιδιωτικό τομέα (ΣΔΙΤ) θα επιχειρηθεί η υλοποίηση αναπτυξιακών έργων και επενδύσεων σε υποδομές όπως αυτοκινητόδρομοι, αεροδρόμια, λιμάνια, σιδηρόδρομοι, γέφυρες, αστικές υποδομές, σχολεία,
Μουσεία, νοσοκομεία κ.ά. Στόχος είναι η διεύρυνση και ο εμπλουτισμός των προγραμμάτων που θα ενταχθούν στις ΣΔΙΤ, και η υλοποίηση σημαντικών αναπτυξιακών έργων που «μένουν στα χαρτιά» κυρίως εξαιτίας της έλλειψης πόρων του Δημοσίου λόγω της δημοσιονομικής στενότητας.
Σύμφωνα με πληροφορίες που δημοσιεύει σήμερα Κυριακή η εφημερίδα ΕΘΝΟΣ, οι δύο ιδιωτικοποιήσεις που αποτελούν το εναρκτήριο λάκτισμα του νέου προγράμματος θα ανακοινωθούν εντός των προσεχών ημερών.
Στο μέτωπο των αποκρατικοποιήσεων το οικονομικό επιτελείο ανεβάζει ταχύτητες και προχωρεί στον εμπλουτισμό του προγράμματος. Στο πλαίσιο αυτό η πρώτη και αποφασιστική κίνηση θα είναι η ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ και της Αγροτικής.
Ειδικότερα, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι έχει αποφασισθεί η εκχώρηση σε ιδιώτες του λειτουργικού έργου του ΟΣΕ, για τον οποίο φέρεται να έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον εταιρείες από Κίνα, Ρωσία, Γαλλία, Γερμανία και Ρουμανία. Για την Αγροτική Τράπεζα το κυβερνητικό σχέδιο προβλέπει ότι σε πρώτη φάση θα ξεκινήσει μια διαδικασία ιδιωτικοποίησης μέσω πώλησης ή κλεισίματος σε θυγατρικές εταιρείες που έχει η Αγροτική.
Καθαρό μήνυμα
Στελέχη του οικονομικού επιτελείου επισημαίνουν ότι με αυτές τις δύο δραστικές και ξαφνικές κινήσεις η κυβέρνηση θα δώσει καθαρό και σαφές δείγμα γραφής στην ΕΕ για την πρόθεσή της να επιταχύνει και να εμβαθύνει τις διαρθρωτικές αλλαγές.
Η κυβέρνηση αντιμετωπίζει τις αποκρατικοποιήσεις ως ένα εργαλείο ανάπτυξης, όπου τα έσοδα που θα προέλθουν από την πώληση της κάθε επιχείρησης θα φέρουν τριπλάσια κονδύλια στην Οικονομία. Σε σχετική έρευνα του ΙΟΒΕ έχει υπολογιστεί ότι κάθε ένα ευρώ που προέρχεται από αποκρατικοποίηση έχει απόδοση 3 ευρώ.
Για λιμάνια και αεροδρόμια
Πρόγραμμα μαμούθ με ιδιωτικά κεφάλαια
Με βασικό χρηματοδοτικό εργαλείο τις συμπράξεις του δημόσιου με τον ιδιωτικό τομέα (ΣΔΙΤ) θα επιχειρηθεί η υλοποίηση αναπτυξιακών έργων και επενδύσεων σε υποδομές όπως αυτοκινητόδρομοι, αεροδρόμια, λιμάνια, σιδηρόδρομοι, γέφυρες, αστικές υποδομές, σχολεία,
Μουσεία, νοσοκομεία κ.ά. Στόχος είναι η διεύρυνση και ο εμπλουτισμός των προγραμμάτων που θα ενταχθούν στις ΣΔΙΤ, και η υλοποίηση σημαντικών αναπτυξιακών έργων που «μένουν στα χαρτιά» κυρίως εξαιτίας της έλλειψης πόρων του Δημοσίου λόγω της δημοσιονομικής στενότητας.