Σάββατο, 14 Ιανουαρίου 2012

Πρόστιμο 220 εκατ. στη SIEMENS… στην Αργεντινή


Η "τακτοποίηση" του σκανδάλου Siemens
 
Οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ εκτίμησαν πριν από ένα χρόνο στην Εξεταστική Επιτροπή ως ζημία του δημοσίου από τη SIEMENS 2 δισεκατομμύρια ευρώ. Ο κ. Βενιζέλος τα έκανε 250 εκατομμύρια και εξουσιοδοτήθηκε από το υπουργικό συμβούλιο να διαχειριστεί το θέμα. Η κυβέρνηση αποφάσισε να «σπάσει» αυτό το πακέτο και μόνο να δώσει στη SIEMENS – χωρίς να πάρει

Πέντε χρόνια μετά την αποκάλυψη του μεγάλου σκανδάλου της SIEMENS, σε ένα σοβαρό δημοκρατικό κράτος με έντιμη και αποτελεσματική ηγεσία θα περίμενε κανείς να έχουν πάει οι κλέφτες φυλακή (ή έστω κάποιοι από τους κλέφτες), να έχουμε πάρει πίσω τα κλεμμένα (ή έστω ένα μέρος από τα κλεμμένα) και να έχουμε κάνει και βήματα για την απεξάρτηση από το μονοπώλιο της SIEMENS στην παροχή ορισμένων υπηρεσιών και ορισμένων τεχνολογιών.

Όμως, δεν έχει γίνει τίποτα από αυτά, με ευθύνη τριών κυβερνήσεων: της Νέας Δημοκρατίας, του ΠΑΣΟΚ και της τρικομματικής συγκυβέρνησης. Τις συνέπειες αυτής της πολιτικής τις πληρώνει ο ελληνικός λαός.

Η προκλητική ατιμωρησία, η προκλητική ολιγωρία και η προκλητική αναποτελεσματικότητα συνδυάζεται με την ταλαιπωρία εκατοντάδων χιλιάδων κατοίκων της Αθήνας που περιμένουν να επωφεληθούν από τη λειτουργία επτά σταθμών του Μετρό που παραμένουν κλειστοί, διότι η SIEMENS έχει το τεχνολογικό μονοπώλιο. Η μη λειτουργία των σταθμών συνεπάγεται τη μη εξυπηρέτηση 160.000 επιβατών. Μόλις ανοίξουν οι συγκεκριμένοι σταθμοί, θα υπάρξει εξοικονόμηση 320.000 ευρώ ημερησίως για το δημόσιο ταμείο, έκλυση 130 λιγότερων τόνων CO2 στην ατμόσφαιρα ημερησίως, έξι λιγότερα θανατηφόρα ατυχήματα και 110 λιγότεροι τραυματισμοί.

Η νέα ηγεσία του υπουργείου Δικτύων Υποδομών και Μεταφορών έχει αναγγείλει ότι θα προχωρήσει στην υπογραφή των συμβάσεων του «Συστήματος Σηματοδότησης», διότι είναι ελεγμένες και έτσι θα μπορέσουν να λειτουργήσουν οι κατασκευασμένοι σταθμοί.

Το ερώτημα που τίθεται είναι το εξής: Δεν θα ήταν σωστότερο αντί να πληρώσουμε και άλλα στη SIEMENS, να πληρωθεί η SIEMENS γι’ αυτή τη δουλειά, που αποτελεί και παλιά αμαρτία, κατά ένα μέρος από την επιστροφή των κλεμμένων;

Οι σταθμοί του Μετρό πρέπει να λειτουργήσουν. Όμως, δεν θα έπρεπε οι εργασίες που θα κάνει η SIEMENS σε αυτούς τους σταθμούς του Μετρό, να πληρωθούν με φρέσκο χρήμα από άδεια ταμεία, αλλά να χρηματοδοτηθούν κατά ένα μέρος από την επιστροφή των κλεμμένων.

Οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ εκτίμησαν πριν από ένα χρόνο στην Εξεταστική Επιτροπή ως ζημία του δημοσίου από τη SIEMENS τα 2 δισεκατομμύρια ευρώ. Ο κ. Βενιζέλος τα έκανε 250 εκατομμύρια και εξουσιοδοτήθηκε από το υπουργικό συμβούλιο να διαχειριστεί το θέμα. Η κυβέρνηση αποφάσισε να «σπάσει» αυτό το πακέτο και μόνο να δώσει στη SIEMENS – χωρίς να πάρει.

Ο κ. Καρατζαφέρης, στους «Νέους Φακέλους»,στην τηλεόραση του Σκάι, είπε: «αν πάρουμε 100 εκατομμύρια, 150 εκατομμύρια ευρώ από τη SIEMENS, είμαστε καλά». Τα μισά δηλαδή από όσα είναι η διεκδίκηση της κυβέρνησης. Η δημόσια δήλωση του Προέδρου του ΛΑΟΣ μάλλον δεν ωφελεί την ελληνική διεκδίκηση.

Παραμένουμε η μόνη χώρα στην οποία κανείς δεν έχει μπει στη φυλακή. Είμαστε η μόνη χώρα που δεν έχει ζητήσει έστω ένα ευρώ από τη SIEMENS. Κι αυτά, ενώ υπάρχει απόφαση από το Δικαστήριο του Μονάχου ότι μίζα από τα ταμεία της SIEMENS έπαιρναν τα κόμματα του ΠΑΣΟΚ και της Νέας Δημοκρατίας.

Η καθυστέρηση της έναρξης λειτουργίας των ολοκληρωμένων κατασκευαστικά σταθμών του Μετρό οφείλεται στο γεγονός ότι πέντε χρόνια τώρα οι κυβερνήσεις ούτε απαίτησαν ούτε πήραν λεφτά πίσω από τη SIEMENS, ενώ δεκαεπτά χώρες έχουν εισπράξει 1,7 δισεκατομμύρια ευρώ. Στη χώρα μας ούτε ένας έχει πάει φυλακή, όχι μόνο από αυτούς που προστατεύονται από το Σύνταγμα, αλλά και από τους «συμμέτοχους».

Πριν από λίγες μέρες, επιβλήθηκε στη SIEMENS πρόστιμο 220 εκατομμυρίων ευρώ. Δυστυχώς δεν ήταν στην Ελλάδα, αλλά στην Αργεντινή…

Του Δημήτρη Παπαδημούλη
http://www.rednotebook.gr