Παρασκευή 29 Ιουλίου 2011

Παιχνίδια... αξιοκρατίας

Καλημέρα σας, ή καλησπέρα σας, αναλόγως την ώρα ανάγνωσης.
Εδω και 4 χρόνια καλώς ή κακώς για την προσωπική μου αλλά σίγουρα κακώς για την οικογενειακή μου γαλήνη, ασχολούμαι με τα τεκταινόμενα στο χώρο της παιδείας. Επιμένω βέβαια, ότι εκπαίδευσης είναι o σωστός επιθετικός προσδιορισμός και όχι Παιδείας και έτσι θα έπρεπε να λέγεται και το αρμόδιο Υπουργείο.
Επειδή έχω μια ιδιομορφία να θέλω να έχω σφαιρική εικόνα πρίν αποκρυσταλλώσω άποψη, και ερευνώ σε βάθος την εκάστοτε περίπτωση, θέλω να δηλώσω ότι είναι το λιγότερο λυπηρό το συνεχόμενο κατρακύλισμα της Δημόσιας Εκπαίδευσης.
Σας παραθέτω για ανάγνωση μία καταγγελία - ανακοίνωση υποψήφιων διευθυντών άλλης περιφέρειας από την δική μας, που είναι στην ουσία ταυτόσημη με το τί γίνεται ανα την Ελλάδα και αποδεικνύεται ότι παραμένει σε ενέργεια ο εκάστοτε μηχανισμός. Είτε κυβερνητικός, είτε κομματικός, είτε προσωπικός, μα σε καμμία των περιπτώσεων ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟΣ!
   
ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ «ΣΦΑΓΙΑΣΤΗΚΑΝ» ΣΤΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Η επταμελής επιτροπή (πέντε διορισμένα μέλη και δύο αναπληρωτές αιρετοί ΠΑΣΚΕ και ΔΑΚΕ) θεωρούμε ότι μπορεί να πήρε άριστα ως προς την αξιοπρεπή στάση που κράτησε στη διαδικασία συνέντευξης των υποψηφίων διευθυντών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, όμως πήρε κάτω από τη βάση για τη βαθμολογία που έβαλε σε πολλούς υποψήφιους διευθυντές.
Η επιτροπή έπαιξε καθαρά ένα παιχνίδι και ευνόησε πολλούς υποψηφίους ενώ αντίθετα πάρα πολλούς αδίκησε. Αυτό μπορεί κάποιος να το διαπιστώσει αν μελετήσει τους αξιολογικούς πίνακες των υποψηφίων διευθυντών που ανακοίνωσε στην ιστοσελίδα της η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης.
Είναι γνωστό ότι αυτός που γνωρίζει πρόσωπα και ομάδες στις παρατάξεις ΠΑΣΚΕ και ΔΑΚΕ θα διαπιστώσει ότι αυτοί που ανήκουν στις επικρατούσες ομάδες των δύο παρατάξεων πήραν όλοι άριστα 15, ενώ αυτοί οι οποίοι δεν ανήκουν στις επικρατούσες ομάδες πήραν πιο χαμηλά. Υπάρχουν και οι άλλοι που «σφαγιάστηκαν» στο βωμό κάποιων «δικών τους παιδιών» - «ισχυρών» γιατί δεν είχαν τα απαιτούμενα μετρήσιμα μόρια. Έτσι, αν παρατηρήσει κανείς τον αξιολογικό πίνακα των υποψηφίων της Ειδικής Αγωγής θα διαπιστώσει ότι για να ευνοηθούν τα «δικά τους παιδιά» τέσσερις από αυτούς πήραν πολύ χαμηλή βαθμολογία μείον πέντε και έξι μονάδες κάτω από το άριστα 15. Στον ίδιο αξιολογικό πίνακα υπάρχει άτομο το οποίο μετά από τη βαθμολογία της συνέντευξης αφού βαθμολογήθηκε με άριστα 15, βρέθηκε στα ψηλά πατώματα αν και τα μετρήσιμα μόριά του ήταν λιγότερα από 13 άλλους συνυποψήφιους διευθυντές.
Το ίδιο περίπου διαπιστώνει κανείς αν παρατηρήσει και τους αξιολογικούς πίνακες της Γενικής Αγωγής.
Εδώ υπάρχει η διαφορά ότι όσοι υποψήφιοι είχαν πάνω από 25 μετρήσιμα μόρια πήραν όλοι άριστα 15. Υπάρχουν όμως και αξιόλογοι υποψήφιοι διευθυντές που ενώ το εκπαιδευτικό, επιστημονικό και κοινωνικό τους έργο είναι αναγνωρισμένο και καταξιωμένο πήραν χαμηλή βαθμολογία μείον τρεις και τέσσερις μονάδες. Παράδειγμα συναδέλφισσας, που υπηρετεί σε δημοτικό σχολείο του Πανοράματος πήρε βαθμολογία 12,71 ενώ τα μετρήσιμα μόρια και το βιογραφικό της είναι πάρα πολύ πλούσιο με έντονη εκπαιδευτική, επιστημονική και κοινωνική δραστηριότητα.
Επίσης, συνάδελφος από δημοτικό σχολείο της Καλαμαριάς με πολλά μετρήσιμα μόρια, αναγνωρισμένο εκπαιδευτικό, επιστημονικό και κοινωνικό έργο πήρε και αυτός βαθμολογία 13 επειδή δεν ανήκε «στα δικά τους παιδιά».
Τα παραδείγματα είναι πάρα πολλά και ο καθένας που είδε τη βαθμολογία του και γνωρίζει πρόσωπα και καταστάσεις βγάζει το ανάλογο συμπέρασμα. Το απλό ερώτημα και ας μας απαντήσουν τα επτά μέλη της επιτροπής είναι ότι όλοι αυτοί οι οποίοι ανήκουν στις συγκεκριμένες ομάδες των δύο συνδικαλιστικών παρατάξεων πώς έτυχε και πήραν όλοι τους 15; Τους επισημαίνουμε όμως ότι ο νόμος των πιθανοτήτων δεν προβλέπει τέτοια επιτυχία!!! Βεβαίως, αν παρατηρήσει κανείς, η επιτροπή ευνόησε και κάποιους υποψηφίους διευθυντές με τα περισσότερα χρόνια υπηρεσίας. Αυτό αν και δεν προβλεπόταν από το νόμο η επιτροπή με τον τρόπο αυτό ενίσχυσε την αρχαιότητα παραβλέποντας τα μετρήσιμα μόρια κάποιων υποψηφίων διευθυντών. Επίσης, εκείνο που μπορούμε να επισημάνουμε είναι ότι η επιτροπή έβαλε άριστα 15 στο 35% και από 14 έως 15 στο 50%. Επισημαίνουμε ότι τα αντίστοιχα ποσοστά στη Διεύθυνση ΠΕ Β΄ Αθήνας είναι 36,95% και 71,53%.
Γενικά μπορούμε να παρατηρήσουμε ότι για μια ακόμη φορά το Υπουργείο Παιδείας δεν κατόρθωσε και με το νόμο αυτό να περάσει την αξιοκρατία. Ευνοούμενοι υπάρχουν και με αυτό το νόμο. Τα «δικά μας» και «ισχυρά παιδιά» πάλι «αρίστευσαν» στη συνέντευξη. Για μια ακόμη φορά ο θεσμός της συνέντευξης είναι ένα εφεύρημα που εξυπηρετεί το εκάστοτε ισχύον σύστημα και τις «ισχυρές παρέες». Μόνο τα αντικειμενικά και μετρήσιμα κριτήρια είναι εκείνα που πιστοποιούν την υποψηφιότητα και το κύρος ενός διευθυντή σχολείου. Στην πράξη όταν αναλάβει υπεύθυνα τη θέση χρειάζεται να το αποδείξει.
Τέλος, για μια ακόμη φορά τονίζουμε ότι η συνέντευξη πρέπει να καταργηθεί γιατί είναι κοροϊδία!!!
ΟΜΑΔΑ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
 
 Διαφωνούν κάποιοι με τα πιο πάνω γραφόμενα, αλλά δεν είναι το ίδιο αυταπόδεικτη και καθαρή - και δεν εννοώ νομότυπα - και η δική τους διαφωνία;
Επειδή όμως είμαι ειλικρινής ώς άνθρωπος, και επειδή και παλι δεν θέλω με τα λεγόμενά μου και γραφόμενά μου να δεσμεύω ανθρώπους που τυχαίνει να εκπροσωπώ ως πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων του 4ου Δημοτικού Σχολείου Κιάτου  αλλά και ως πρόεδρος της Ένωσης των Συλλόγων των Γονέων του Δήμου Σικυωνίων, θα εκφράσω τις δικές μου θέσεις που ευτυχώς για μένα έχουν την κοινή αποδοχή της πλειοψηφίας από τους γονείς,  αλλά δυστυχώς, όχι και την νόμιμα ψηφισμένη από Γ.Σ. , λόγω του  καλοκαιριού, απόφαση.
 
Ερωτήματα και τοποθετήσεις προς πολλούς αποδέκτες που ισως μείνουν αναπάντητα.
 Γιατί δεν λαμβάνεται υπ' όψιν και η γνώμη του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων για την επιλογή του διευθυντή του σχολείου που φοιτούν τα παιδιά τους; Και γιατί τα απανταχού ΠΥΣΠΕ και ΠΥΣΔΕ δεν επιμένουν (προς το αρμόδιο Υπουργείο) να συμμετέχουν;
 Πώς έχει υπόσταση αντικειμενικότητας η κάθε είδους συνέντευξη όταν οι επιτροπές αποτελούνται από φίλους ή "φίλους" συναδέλφους, ακόμα ακόμα και αιρετών των συνδικαλιστικών οργάνων;
 Γιατί δεν κοινοποιούνται όλες οι συνεντεύξεις από τη  στιγμή που καταγράφονται οι ερωταπαντήσεις ώστε να γνωρίζουμε όλοι οι ενδιαφερόμενοι το τί  ελέχθει, αλλά κινούμαστε μεταξύ των λεκτικών επεξηγήσεων ενός εκάστου θιγόμενου ή μή; Διαφάνεια, Διαύγεια, όλα στο φώς, και, και. Χ... ψηλά κι αγνάντευε, λέει ο λαός. (Συγγνώμη για το προηγούμενο, αλλά κάπως έτσι είναι).
 Ο εκάστοτε πρωθυπουργός, δήμαρχος, κ.ο.κ., ζητά μιά ακόμα τετραετία από το λαό για την "ολοκλήρωση" του έργου του. Εμείς ζητήσαμε ώς "κυρίαρχος λαός" την παραμονή διευθυντή στη θέση του, χωρίς την παραίνεση κανενός και χωρίς να γνωρίζει και ο καθ' ού ενδιαφερόμενος την κίνησή μας αυτή, και η άποψή μας πετάχτηκε πιθανότατα στα σκουπίδια, γιατί ούτε απάντησης τύχαμε, έστω και αρνητικής.
 Είναι πολύ κακό να έχεις προσπαθήσει να χτίσεις μία επαφή, μία σχέση και ξαφνικά να αναγκάζεσαι να ξεκινάς από την αρχή. Χωρίς να θέλω να μειώσω όποιον άλλον θα πληρώσει την θέση αυτή.Κι αυτό πρώτα για τα παιδιά και μετά για όλους  τους "συμφεροντολόγους", εμάς.
 
Προσωπικά αν και έχω ακούσει δύο φορές επικριτικούς χαρακτηρισμούς, από Αξιωματούχο της εκπαίδευσης, και ίσως προσωπικά θα έπρεπε να είμαι σε ευθεία αντιπαράθεση μαζί του, όχι μόνο δεν είμαι, αλλά έχω υποστηρίξει θέσεις αλλά και τον ίδιο, όπου συμφωνούσα, (Δ.Ε.Π., Δ.Σ. Σικυωνίων) για το καλό των παιδιών, και στις περισσότερες περιπτώσεις εν τη απουσία του, καθώς το "τσαλάκωμα" δεν είναι για αυτούς  που φορούν παντελόνια. (Εγώ βλέπετε φορώ βερμούδες).
Το αρχαίο ρηθέν "..το δις εξαμαρτείν ουκ ανδρός σοφού..", ίσως όντως δεν συνάδει με την προσωπικότητά μου και το χαρακτήρα μου, γιατί θεωρώ ότι οι απόψεις και τα όργανα που προασπίζεσαι επιβεβαιώνουν αυτές και όχι η θέση αυτή καθ' αυτή που μπορεί να κατέχεις.
Άλλωστε δεν είχα και δεν έχω βλέψεις ανέληξης ώς άνθρωπος στην κοινωνία που ζώ παρά μόνο μέσα από την προσφορά για το κοινό καλό, κυριολεκτικά, μη αποδεχόμενος καμμία συναλλαγή ή συγκερασμό ή άλλο τι για το καλό των παιδιών - μαθητών και των συνανθρώπων μου εν γένει.
Παραμένω λοιπόν ιδεαλιστής - ανθρωπιστής - και οραματιστής, για μια καλύτερη κοινωνία, αυτή που επιθυμούμε όλοι να ζήσουν τα παιδιά μας!
 
  
Γιώργος Κουκουμέλης