Πέμπτη 15 Σεπτεμβρίου 2011

ΣΥΝΕΧΙΖΟΝΤΑΙ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΣΤΥΜΦΑΛΙΑΣ

Ταλαιπωρία για τους περίπου 100 μαθητές του νέου 6θέσιου Δημοτικού και του Γυμνασίου Καλλιάνων, καθώς τα δύο σχολεία αναγκάζονται να συστεγάζονται, χωρίς να υπάρχει αυτή τη στιγμή επάρκεια σε αίθουσες, με αποτέλεσμα να εμποδίζεται η ομαλή λειτουργία του σχολείου.

Σύμφωνα με πληροφορίες που προέρχονται από τα σχολεία και από παράγοντες της περιοχής, υπάρχει το αίτημα κατασκευής 3-4 νέων αιθουσών στον ήδη υπάρχοντα χώρο, που είναι επαρκής. Αυτό θα έλυνε οριστικά το κτιριακό πρόβλημα, ακόμα και στην περίπτωση που το δικαστήριο θα αποφάσιζε επαναλειτουργία των Λυκειακών Τάξεων.

Μάλιστα, οι ίδιες πηγές ισχυρίζονται ότι τα έσοδα που έχει η Δημοτική Ενότητα Στυμφαλίας από τα εμφιαλωτήρια και το πρόσφατο πανηγύρι επαρκούν άνετα για το σκοπό αυτό, ενώ και οι κάτοικοι της περιοχής συμφωνούν κάποια από τα κονδύλια που προορίζονταν για την επισκευή αγροτικών δρόμων, οι οποίοι δεν είναι σε ιδιαίτερα κακή κατάσταση, να διατεθούν για το σχολείο.

Από τη μεριά τους, οι καθηγητές του Γυμνασίου έχουν υπογράψει πρακτικό με το οποίο προσφέρονται να λειτουργήσουν για 3 μήνες το σχολείο σε απογευματινό ωράριο, ώστε να διευκολύνουν τις όποιες εργασίες γίνουν στο σχολείο.


Η πρόταση αυτή όμως δεν έγινε δεκτή από το Δημοτικό Συμβούλιο (με διαφορά μίας ψήφου), καθώς απ' ότι φαίνεται επικράτησαν τοπικιστικά κριτήρια. Παρέμεινε λοιπόν η προηγούμενη απόφαση του Δ.Σ., η οποία προβλέπει προσωρινή επαναλειτουργία των τεσσάρων Δημοτικών που συγχωνεύθηκαν, απόφαση όμως, που δεν είναι εφαρμόσιμη, καθώς τα σχολεία αυτά έχουν καταργηθεί πλέον διά νόμου.

Τι σκοπεύει να κάνει η Δημοτική Αρχή

Από την πλευρά της, η Δημοτική Αρχή υποσχέθηκε να βρεθεί σύντομα λύση και προσανατολίζεται στη χρήση του υπάρχοντος κτιρίου με βελτιώσεις και διαχωρισμό κάποιων αιθουσών, για να λειτουργήσει το σχολείο για φέτος. Για οριστική λύση δεν υπάρχει ακόμα συγκεκριμένο σχέδιο, καθώς γίνονται συζητήσεις και για χρήση του παλιού Δημοτικού Σχολείου του Κεφαλλαρίου, το οποίο διαθέτει 4 αίθουσες.

Η λύση που προτείνει ο Δήμος αυτή τη στιγμή όμως δε δείχνει να έχει κάποια πρόβλεψη για το ενδεχόμενο επαναλειτουργίας του Λυκείου, το οποίο θα πρέπει να είναι ζητούμενο.

Τι πρέπει να γίνει;

Είναι ξεκάθαρο ότι όλη η ιστορία με την προσπάθεια κατάργησης του Γυμνασίου και των Λυκειακών Τάξεων Καλλιάνων έχει γίνει για να λυθεί το κτιριακό πρόβλημα του νέου 6θέσιου Δημοτικού. Η δημιουργία ενός μεγάλου Δημοτικού στην περιοχή, όπου κάθε τάξη θα έχει το δάσκαλό της είναι μία πολύ σωστή κίνηση, που θα έπρεπε να έχει γίνει εδώ και χρόνια. Οι εκπαιδευτικοί που υπηρέτησαν στο Γυμνάσιο Καλλιάνων ξέρουν από πρώτο χέρι τις αδυναμίες με τις οποίες έρχονταν τα παιδιά από το Δημοτικό και η ίδρυση του σχολείου αυτού ήρθε για να δώσει λύση και ίσες ευκαιρίες για τα παιδιά της Στυμφαλίας σε σχέση με αυτά της παραλιακής ζώνης.

Ήταν λάθος όμως, η ίδρυση του Δημοτικού αυτού να λειτουργήσει με τη λογική "φύγε εσύ - έλα εσύ". Με ένα πολυδύναμο Δημοτικό, θα μπορεί να τροφοδοτηθεί και ένα Γυμνάσιο-Λύκειο με 60-70 μαθητές, αριθμός ικανοποιητικός για ορεινή περιοχή. Και αν δεν υπήρχε ζήτημα στέγασης, είναι σίγουρο ότι δε θα είχε υπάρξει ποτέ απόφαση για κλείσιμο των σχολείων της δευτεροβάθμιας εκπ/σης στην περιοχή.

Αυτό που πρέπει να γίνει λοιπόν τώρα, είναι ο Δήμος να κάνει το σχεδιασμο του με πρόβλεψη για την πλήρη λειτουργία ενός Γυμνασίου - Λυκείου στην περιοχή, που θα παρέχει στους μαθητές ότι και τα σχολεία της παραλιακής ζώνης (αίθουσες, εργαστήρια κλπ.) Αν γίνει αυτό, η τοπική κοινωνία θα στείλει τα παιδιά της σ' αυτό το σχολείο και οι υπεύθυνοι της εκπαίδευσης δε θα έχουν πια λόγο να προτείνουν το κλείσιμο του.

Σε ότι αφορά το Δημοτικό Συμβούλιο, θα πρέπει κάποιοι να καταλάβουν ότι με την κοντόφθαλμη λογική του "να ικανοποιήσω τους συγχωριανούς μου", στο τέλος θα τα χάσουν όλα, ενώ αντίστοιχα και στο Κιάτο δε θα πρέπει να λειτουργούν με τη λογική ότι το κλείσιμο ενός Λυκείου της ημιορεινής ζώνης θα ενισχύσει τα σχολεία της πόλης, που ούτως ή άλλως αντιμετωπίζουν ήδη στεγαστικό πρόβλημα (το συγκρότημα ΕΠΑΛ και 2ου Λυκείου με 450 μαθητές έχει φτάσει στα όριά του).

Δ.Ηλιόπουλος