Κυριακή 28 Αυγούστου 2011

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΣΕ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ

Σχετικά με την αντίδραση που προκάλεσε το σχόλιό μου από έναν επώνυμο σχολιαστή, τον κ.Ιωάννου, διευκρινίζω τα εξής:

  1. Χτες (27-8-2011) ήταν η πρώτη φορά που επισκέφθηκα το blog της εφημερίδας. Δεν το είχα επισκεφθεί ποτέ πριν, αρκούμενος στην έντυπη μορφή της εφημερίδας. Το έκανα ύστερα από επισήμανση της φίλης εκδότριας-υπεύθυνης κ.Μαυραγάνη ότι το σχόλιό μου αναρτήθηκε στο blog και δέχθηκε σχόλια.
  2. Η ιστορία του σχολίου μου: Είχα στείλει στην κ.Μαυραγάνη ένα «σφηνάκι» για το επίμαχο ζήτημα, σε μια πρώτη, όχι οριστική, επεξεργασία, αγνοώντας ότι επρόκειτο να αναρτηθεί άμεσα στο blog και, γενικά, αγνοώντας το πώς και πότε αυτό ενημερώνεται. Το «σφηνάκι» αναρτήθηκε δυστυχώς στο blog, για να αντικατασταθεί λίγες ώρες αργότερα, όταν, χωρίς να έχω ιδέα ότι αυτό είχε αναρτηθεί, έστειλα το οριστικό προς δημοσίευση σχόλιο, το οποίο και αντικατέστησε αυτό που αρχικά, χωρίς να ευθύνομαι, είχε αναρτηθεί. Το να στέλνω στην κ.Μαυραγάνη κείμενά μου σε μια πρώτη, όχι κατανάγκην ολοκληρωμένη και τελική, επεξεργασία ζητώντας την άποψή της (που σέβομαι ιδιαίτερα) για τυχόν λάθη, αβλεψίες κλπ, και στη συνέχεια να στέλνω τα οριστικά, που αποτελούν την τελική μου άποψη για το ζήτημα που θίγω κάθε φορά, έχει γίνει πολύ συχνά στο παρελθόν, όπως μπορεί να επιβεβαιώσει η ίδια. Συμπέρασμα: αναλαμβάνω πλήρως την ευθύνη για το αυθεντικό (όχι το αρχικό που αναρτήθηκε για λίγες ώρες) σχόλιό μου, εκείνο δηλαδή που εμφανίζεται σήμερα στο blog.
  3. Επί της ουσίας: στο σχόλιό μου αναφέρθηκα στην «υπηρεσία που ανέλαβε να «προγραμματίσει» τη συγκεκριμένη παράσταση δημιουργώντας ένα απίστευτο κομφούζιο». Το κομφούζιο ήταν πραγματικό: οι δημότες, που είχαν ενημερωθεί για την παράσταση από το πρόγραμμα των Σικυωνίων, δεν είχαν άλλη επιλογή από το να πάνε στις Αποθήκες ΑΣΟ στις 9 μμ, αφού είχε αρχίσει η παράσταση (ώρα έναρξης 8.15). Όσον αφορά τους δημότες που είχαν ενημερωθεί από το αναρτημένο σε γιγαντοαφίσες πρόγραμμα της Διεθνούς Συνάντησης Αρχαίου Δράματος, αυτοί δεν είχαν άλλη επιλογή από το να  κατευθυνθούν στην «Παγόδα» και άρα να χάσουν την παράσταση. Όλοι αυτοί οι δημότες είχαν κάθε λόγο να είναι οργισμένοι. Οργισμένοι εξάλλου, για ευνόητους λόγους, ήσαν συντελεστές της παράστασης με τους οποίους μίλησα πριν γράψω το «σφηνάκι».
  4. Ως δημότης, λοιπόν, που επιβαρύνεται αναλογικά με το όχι μικρό κόστος λειτουργίας των υπηρεσιών του Δήμου μας, και ανταποκρίνεται αγόγγυστα στις υποχρεώσεις του, άρα που δικαιούται να έχει άποψη για τις υπηρεσίες που προσφέρει, κάλεσα στο σχόλιό μου τον κ.Δήμαρχο ΝΑ ΕΛΕΓΞΕΙ ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ. Ούτε δίκασα, ούτε καταδίκασα κανέναν, ούτε είμαι ελεγκτικό όργανο του Δήμου. Αν (AN), έγραψα στο σχόλιο, από τον έλεγχο του κ.Δημάρχου αποδειχτεί ότι η υπηρεσία που είχε την ευθύνη του προγραμματισμού ήταν πράγματι υπεύθυνη για το κομφούζιο (γιατί, για παράδειγμα, μπορεί άλλοι να ήσαν οι πραγματικοί υπεύθυνοι, ή να υπήρχε σύγχυση αρμοδιοτήτων, ή να υπήρχε αλληλοεπικάλυψη αρμοδιοτήτων ή ...), να την ξηλώσει, δίνοντάς της άλλο αντικείμενο, και να αναθέσει τα σχετικά καθήκοντα σε υπαλλήλους του Δήμου πιο υπεύθυνους και πιο ικανούς για προγραμματισμό. Στοιχειώδης οργανωτική αρχή, που θα είχε αυτονόητη εφαρμογή σε κάθε οργανισμό ή επιχείρηση, άρα και σε κάθε Δήμο (πλην του Δήμου των Σικυωνίων;), ενόψει μιας τέτοιας αποτυχίας ακόμα και στα στοιχειώδη, θα επέβαλε, αν όχι τίποτε άλλο, αναδόμηση (άρα ξήλωμα), με αναδιανομή υπαλληλικών καθηκόντων.
  5. Ο κ.Ιωάννου στο σχόλιό του υποστηρίζει ότι όσοι δημοτικοί υπάλληλοι εμπλέκονται στη διοργάνωση έχουν κυρίως βοηθητικό ρόλο και το κάνουν εθελοντικά (δηλαδή;!) και ότι την επικοινωνία και την διαφήμιση, όπως και τη σύνταξη των προγραμμάτων την έχουν εξωτερικοί συνεργάτες των εκδηλώσεων, τους οποίους συνεργάτες καλεί να παρέμβουν (δεν το έχουν κάνει μέχρι στιγμής...). Και επισημαίνει ότι εκείνο που έπρεπε να γίνει ήταν να διορθωθούν οι δυο γιγαντοαφίσες, «λάθος ασφαλώς, αλλά μικρό λάθος, και σε κάθε περίπτωση όχι δημοτικών υπαλλήλων». Σε κάθε περίπτωση, οι υπάλληλοι του Δήμου δεν έχουν ευθύνη κατά τον κ.Ιωάννου, που είναι υπάλληλος του Δήμου και, κατά τεκμήριο, γνωρίζει από μέσα πώς έχουν τα πράγματα. Όμως μου μένουν κάποιες απορίες. Εγώ μίλησα για προγραμματισμό των εκδηλώσεων και όχι για «επικοινωνία» ή «διαφήμιση». Και όταν λέει «σύνταξη των προγραμμάτων», που είναι και αυτό έργο των εξωτερικών συνεργατών, τι εννοεί; Την εκτύπωση και την έκδοσή τους;  Τελικά, κ.Ιωάννου, ποιοί προγραμματίζουν τις εκδηλώσεις; Αυτούς είχε στόχο το σχόλιό μου και όχι εκείνους που διαφήμισαν το πρόγραμμα ή που το εκτύπωσαν με βάση τις οδηγίες που πήραν από εκείνους που προγραμμάτισαν. Όταν, πριν γράψω το «σφηνάκι» και επιζητώντας διακαώς να μάθω πότε και πού τελικά θα γινόταν η εκδήλωση, γιατί δεν ήθελα να την χάσω, απευθύνθηκα στο Δήμο, εκνευρισμένος επειδή δεν έβρισκα άκρη με τα αλληλοαναιρούμενα προγράμματα, μου υποδείχθηκε ως αρμόδια για τον προγραμματισμό συγκεκριμένη υπηρεσία του Δήμου, η οποία με αντιμετώπισε με τρόπο που δεν θα ήθελα να σχολιάσω...
  6. Τελικά, είτε πρόκειται για ευθύνη μιας υπηρεσίας ή ενός υπαλλήλου του Δήμου είτε εξωτερικών συνεργατών, ο προγραμματισμός των εκδηλώσεων μιας Συνάντησης Αρχαίου Δράματος, η οποία μάλιστα φιλοδοξεί να είναι (και λέγεται) Διεθνής, στην οποία πολλές προσδοκίες για την ανάδειξη και την πρόοδο του Δήμου μας έχουν επενδυθεί, είναι απαράδεκτο να ανατίθεται σε φορείς ακατάλληλους ακόμα και για τα στοιχειωδέστερα: τον έγκαιρο προγραμματισμό κάθε εκδήλωσης σε συγκεκριμένο τόπο και χρόνο. Αυτό είναι που ισχυρίστηκα και σε αυτό εμμένω. Ας το προσέξει ο κ.Δήμαρχος.
  7. Όσο για την ιερεμιάδα του κ.Ιωάννου και τα άλλα, αμετροεπή, ηρωικά και πένθιμα περί τραγικού λάθους, κεφαλών επί πίνακι, υφέρποντος φασισμού, κρεμάλας για τους βουλευτές (!) και άλλων αχαρακτήριστων, αυτά επαφίενται στη νοημοσύνη του αναγνώστη για να κρίνει, και ιδίως στο χιούμορ που μπορεί ακόμα να διαθέτει αυτός (ο αναγνώστης), σε μια χώρα που έφτασε στο σημερινό κατάντημα και εξαιτίας του τρόπου με τον οποίο πολλοί αντιλαμβάνονται τις έννοιες της ευσυνειδησίας, του επαγγελματισμού και του σεβασμού κάποιων που επ’ αμοιβή υπηρετούν απέναντι σε εκείνους που υπηρετούν. 

Σημείωση: στον έτερο που αντέδρασε επικριτικά, υπογράφοντας με ψευδώνυμο (όπως με ενημέρωσαν από την εφημερίδα), δεν οφείλω, για λόγους αρχής, καμία απάντηση, μέχρι τουλάχιστον να αποφασίσει να εμφανίζεται με το πραγματικό του όνομα, όπως κάνουν όσοι, διαθέτοντας στοιχειώδη υπευθυνότητα, εννοούν να αναλαμβάνουν την ευθύνη των λεγομένων τους υπογράφοντας τα κείμενά τους.

Κώστας Παππής