Τρίτη 22 Μαρτίου 2011

Ερωτήματα, κοινής λογικής.

Κυρία Υπουργέ,

Ονομάζομαι Κουκουμέλης Γιώργος και είμαι πρόεδρος της Ένωσης Γονέων του Δήμου Σικυωνίων.

Παρακολουθώ καθημερινά, όπως καταλαβαίνετε τα τεκταινόμενα στα της εκπαίδευσης. Τόσο μέσω της ιστοσελίδας του Υ.Π.Δ.Β.Μ.Θ., όσο και από όλα τα αντίστοιχα sites.

Για να μην σπαταλώ το χρόνο σας έχω να σας παραθέσω κάποια ερωτήματα τα οποία αν έχετε την καλοσύνη, αλλά και την ευθύνη που σίγουρα έχετε, θα ήθελα να μου τα απαντήσετε, και ή δυνατόν εσείς προσωπικά, ώστε να έχω το δικό σας ύφος.

Αποστείλατε σήμερα επιστολές πρός την ΟΛΜΕ αρ. πρ. 2777, και τη ΔΟΕ αρ. πρ. 2778.

Ερωτώ λοιπόν:

1. Τι περιμένετε να σας απαντήσουν; Ότι δέχονται την αναπλήρωση των μαθημάτων όταν οι απεργίες, και οι στάσεις εργασίας που εκπορεύονται από αυτά τα συνδικαλιστικά όργανα - που έχουν το δικαίωμα σε τέτοιες κινητοποιήσεις - μπορεί να "διορθωθούν" με την αιτούμενη από εσάς, στην ουσία,... "διόρθωση"; 

2. Τι περιμένετε να σας απαντήσουν όταν συνάδελφοί τους, υπό την δαμώκλειο σπάθη της κατάργησης ή συγχώνευσης του σχολείου όπου υπηρετούν, τελεί υπό κατάληψη των γονέων και λοιπών τοπικών φορέων; Ότι θα συνεναίσουν σε κάτι για το οποίο δεν ευθύνονται;

Εδώ δεν εμπλέκεται η απόφαση της εκάστοτε συνδικαλιστικής ομοσπονδίας, αλλά όλης της αντίστοιχης σχολικής κοινότητας, και ιδιαίτερα σε εκείνες τις σχολικές μονάδες που μετά από απόφαση του Σχολικού Συμβουλίου, τελεί υπό κατάληψη. Ενός εκάστου.

3. Ζητάτε την κατάργηση ή και συγχώνευση σχολείων. Εντάξει θα συμφωνήσω ότι σε κάποια μέρη είναι και ήταν επιτακτική ανάγκη να γινουν για την καλύτερη προσφορά εκπαίδευσης, στους μαθητές. (Να μην πώ ότι θα έπρεπε να υπάρχουν ανα την Ελλάδα οργανωμένα σχολεία παντού).

Πώς; Με ποιά διαβούλευση; Όταν δεν έχουν ληφθεί υπ' όψιν οι θέσεις των τοπικών κοινοτήτων, των Δήμων, των Γονέων; Αυτοί στις εγκυκλίους της κυρίας Υφυπουργού λέτε ότι θα έχουν βαρύνουσα, θέση στην τελική λήψη αποφάσεων του Υπουργείου.

Αντιθέτως αυτό που υπερίσχυσε ήταν το "παραδοσιακά" ισχύον καθεστώς στη Δημόσια Διοίκηση.

Οι Δ.Ε. έδωσαν τις προτάσεις τους, στους Περιφερειακούς Διευθυντές, κι αυτοί με τη σειρά τους προώθησαν αυτές στο Υπουργείο. Τόσο απλά. Για ένα τόσο σοβαρό θέμα. Για μία τόσο σοβαρή μεταρρύθμιση στην εκπαίδευση.

4. Λέτε και διατυμπανάτε ότι το κόστος της Εκπαίδευσης δεν εμπεριέχεται στο "Μνημόνιο", ούτε στο πρώτο ούτε σε όποιο άλλο μετέπειτα διορθωμένο. Μα είναι δυνατόν να πιστεύετε ότι σας πιστεύουμε; Όταν όλα περνούν μέσα από το Υπουργείο Οικονομικών; Όταν ο "Καλλικράτης" πληγώνει από μόνος του τους ΟΤΑ, θα έχουν και την βάσανο των σχολείων.

5. Όπως δήλωσα, πιό πάνω, συμφωνώ όπως και πολλοί άλλοι με κάποιες σωστές καταργήσεις ή συγχωνεύσεις. Βασική προϋπόθεση είναι οι κτηριακές υποδομές και η πληρότητα σε δασκάλους, στο συγχωνευόμενο ή στο νεοϊδρυθέν σχολείο.

Στο 90% και, στην περιοχή μας δεν συντρέχουν τέτοιες. Άρα δεν θα γίνει σαρδελοποίηση των μαθητών;

Ζητάμε σχολεία των 15 -20 μαθητών ανά τμήμα και όχι των 25 + .

Ζητάμε σύγχρονα σχολεία πλήρως εξοπλισμένα και ισότιμα σε όλα τα παρεχόμενα - υλικοτεχνικές υποδομές, εκπαιδευτικούς πλήρως καταρτισμένους αποδεσμευμένους άπό τη δημοσιουπαλληλική νοοτροπία,και άλλα που γνωρίζετε πολύ καλά - που δεν υπάρχουν σε όλα τα σχολεία.

Ο αγώνας για ΔΩΡΕΑΝ ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΑΙΔΕΙΑ, είναι κάτι που ζητάγατε κι εσείς, θεωρώ, στα φοιτητικά σας χρόνια.

Τώρα είσαστε - με το πέρασμα του χρόνου - αυτή που έχει το μαχαίρι και το πεπόνι.

Αν δεν πιστεύεται ότι πιστεύατε τότε, (κάτι που δεν θέλω να πιστεύω εγώ), η μόνη πορεία που θα πρέπει να είχατε χαράξει αναλαμβάνοντας το Υπουργείο θα έπρεπε να είναι αυτό το πολυπόθητο 5% + για την Παιδεία.

Αν όχι, τότε ένας άνθρωπος που διέπεται από βαθύ αίσθημα ευθύνης, όπως μας δίνεται την εντύπωση ότι έχετε, δεν αποδέχεται ό,τι η Τρόϊκα, οι συναρμόδιοι συνάδελφοι Υπουργοί, ή και ο κύριος Πρωθυπουργός προτρέπει και στο όνομα της Διαύγειας, το ανακοινώνει ευθαρσώς, ειλικρινώς, ανθρώπινα και όχι πολιτικά. Και θα ήταν τότε η μέγιστη πολιτική πράξη, στο μέγιστο θέμα - και πάνω από την οικονομική κρίση - αυτό της εκπαίδευσης των μαθητών!

Προσωπικά δεν βλέπω να έχει αλλάξει κάτι, σοβαρά, προς την βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης τα τελευταία 40 χρόνια!

"Όλα είναι θέμα Παιδείας", "Πρώτα ο μαθητής", κλπ.

Τα παχιά λόγια είναι ωραία για εντυπωσιασμό. Τα μεγάλα έργα είναι αυτά που έχουν από την κοινή και μέση λογική, άμεση ανταπόκριση αλλά το σημαντικότερο...και αποδοχή!



Κυρία Υπουργέ,

Οι πιέσεις προς τους βουλευτές του Νομού από τους συλλόγους θιγόμενων σχολείων και η ανταπόκρισή τους, θεωρώ ότι είναι άλλη μία ακτίνα στον τροχό της ρουσφετολογίας, κάτι που με βρίσκει αντίθετο, και γι αυτό απευθύνομαι πρός εσάς ευθέως.

Τις απαντήσεις σας ή και τοποθετήσεις σας, τις αναμένω και ιδιαίτερα βέβαια, για τα των συγχωνεύσεων και καταργήσεων των σχολικών μονάδων του Δήμου μας, όπου φοιτούν 3.500 μαθητές.

Ευχαριστώ,



Γιώργος Κουκουμέλης

http://goneissikyonion.wordpress.com

Υ.Γ.: Η παρούσα δεσμεύει μόνο τον συντάκτη και όχι την Ένωση Γονέων του Δήμου Σικυωνίων, ή και των μελών της καθώς είναι καθαρά προσωπική τοποθέτηση.