Τετάρτη 30 Μαρτίου 2011

ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ: Απομυθοποίηση και απαξίωση


Ένα μεταφορικό μέσο οικολογικό, αναπτυξιακό, γρήγορο και ασφαλές, που ξεκίνησε πριν από λίγα χρόνια και εξέθρεψε ελπίδες για μια σωστή ανάπτυξη στην πυκνοκατοικημένη περιοχή των ακτών της Βόρειας Πελοποννήσου, απαξιώνεται συστηματικά προκαλώντας την αγανάκτηση των επιβατών.
Ως χρήστης του Προαστιακού, δύο φορές την εβδομάδα όλα αυτά τα χρόνια, διαπιστώνω ότι καθημερινά όλο και περισσότερο υποβαθμίζονται οι υπηρεσίες και οι υποδομές αυτού του σημαντικού έργου. Συγκεκριμένα,
· Εδώ και τρεις μήνες οι κυλιόμενες σκάλες στο Σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας, δε λειτουργούν
· Στον τερματικό σταθμό Κιάτου, οι χιλιάδες επιβάτες, πολλοί από τους οποίους στη συνέχεια επιβιβάζονται σε πούλμαν του ΟΣΕ με προορισμό την Πάτρα, ταλαιπωρούνται να μεταφέρουν με δυσκολία από τις σκάλες τις αποσκευές τους όταν βρέχει, γιατί ο ανελκυστήρας δε λειτουργεί, ενώ ταυτόχρονα είναι υποχρεωμένοι να περνούν από τον πλημμυρισμένο διάδρομο προφανώς από πρόβλημα του αποχετευτικού. Σε μια περίπτωση μάλιστα, ο Σταθμάρχης δε γνώριζε το πρόβλημα του ανελκυστήρα!!
· Όλα σχεδόν τα στέγαστρα των σταθμών με τις βροχές, τρέχουν
· Σε μια αμαξοστοιχία, μια πόρτα εδώ και μήνες δεν ανοίγει!
· Τα γκράφιτι που έχουν κατακλύσει εξωτερικά τα βαγόνια φθάνουν μέχρι το πάνω μέρος των γυάλινων παραθύρων (τελευταία έχουν κατακλύσει και το εσωτερικό των βαγονιών, μέχρι και τα καθίσματα) και ο επιβάτης δεν έχει καμμιά ορατότητα, με ότι αυτό μπορεί να σημαίνει!
· Αρκετά καθίσματα είναι κατεστραμένα και δεν χρησιμοποιούνται ούτε επισκευάζονται
· Τα πάρκινγκ των σταθμών δεν «πρασίνισαν» ποτέ, γιατί τα 200.000€ που είχαν διατεθεί από το πρόγραμμα τα άρπαξαν τα τρωκτικά και ήδη μετά την καταγγελία που έκανε ο ΟΙΚΟΣΥΛΚΟ στο Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, το θέμα έφτασε στη Δικαιοσύνη
· Τα ρολόγια που τοποθετήθηκαν από κατασκευής στους σταθμούς ποτέ δε λειτούρησαν! Γιατί άραγε; Τα αγόρασαν απλά για αρπάξουν κάποιοι τις προμήθειες;


Όλα τα παραπάνω είναι άραγε υπ’ όψη της Διοίκησης και της Εταιρείας; Και αν είναι γιατί δε δίνουν τις δέουσες λύσεις; Υπάρχουν μεγάλες ευθύνες για την απαξίωση αυτή. Ποια σκοπιμότητα εξυπηρετούν όλα αυτά;
Επέβαλλαν αύξηση του εισιτηρίου 50% για να καλύψουν τις «μαύρες τρύπες» , αλλά και ο πιο άσχετος περί τα οικονομικάγνωρίζει ότι οι «μαύρες τρύπες» δε κλείνουν με την αύξηση των εσόδων αλλά με τη χρηστή διαχείριση.
Παρακαλούμε το Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης να ασκήσει για τα παραπάνω το σχετικό έλεγχο.

Βασίλης Κελλάρης, Πολιτευτής ΟΙΚΟΛΟΓΩΝ ΠΡΑΣΙΝΩΝ


Επικινδυνότητα στον Προαστιακό

Θα μπορούσαμε σε όλα αυτά τα προβλήματα του προαστιακού που αναφέρει ο φίλος Β. Κελλάρης, να προσθέσουμε και το πολύ σοβαρό για την ασφάλεια των επιβατών πρόβλημα της επικινδυνότητας που προέρχεται από την απομόνωση των βαγονιών μεταξύ τους και την έλλειψη κάθε είδους ελέγχου και αστυνόμευσης. Το πρόβλημα, όπως καταγγέλουν πολίτες, γίνεται οξύτερο στα νυχτερινά δρομολόγια, όταν μπορεί να μπει στο βαγόνι ανενόχλητος κάθε επίδοξος παραβάτης και να απειλήσει μέχρι και τη ζωή των επιβατών, χωρίς να γίνει αντιληπτός από κανέναν και δίχως τη δυνατότητα έκκλησης για βοήθεια. Ποιος θα αναλάβει την ευθύνη τότε;

Από τη Συντ. Επιτροπή