Πέμπτη 30 Δεκεμβρίου 2010

Ήμουν κι εγώ εκεί (ορκομωσία του νέου Δημοτικού Συμβουλίου του Δ. Σικυωνίων)

photo από www.sfedona.gr
Κυριακή 28 του Γενάρη, 12.30μμ, η εκκλησία της Μεταμόρφωσης του Σωτήρα στο Κιάτο, έγινε το «σκηνικό» για μια πολύ σημαντική πολιτική πράξη. Αυτήν της ορκωμοσίας Δημάρχου και Δημοτικών Συμβούλων του νέου Καλλικρατικού Δήμου Σικυωνίων. Κατ’ αρχήν, πρέπει να πω ότι η επιλογή του χώρου ξένισε πολύ κόσμο, μεταξύ αυτών και εμένα. Όπως και να το κάνουμε, μία καθαρά πολιτική πράξη που ορκίζεσαι ενώπιον του λαού στο Σύνταγμα και στους νόμους, δεν μπορεί να γίνει σε έναν τόπο λατρείας. Άλλωστε και ο νόμος το καθορίζει ρητά
 
«Άρθρο 52
Ορκωμοσία των δημοτικών αρχών
1……….δίνουν τον ακόλουθο όρκο: «Ορκίζομαι να είμαι πιστός στην πατρίδα, να υπακούω στο Σύνταγμα και στους νόμους και να εκπληρώνω τίμια και ευσυνείδητα τα καθήκοντά μου».
2. Η ορκωμοσία γίνεται στο κατάστημα του δήμου σε δημόσια συνεδρίαση, ………..»

 

Πολύ θα ήθελα να  ξέρω τον λόγο της επιλογής ,γιατί ο μεγάλος αριθμός των παρευρισκομένων μάλλον δικαιολογία μου ακούστηκε. Όχι ότι δεν υπήρχε κόσμος, κάθε άλλο! Ολόκληρη ….στρατιά ιερωμένων (16 νομίζω;) προεξάρχοντος του Μητροπολίτη Κορινθίας, μαζί με εκπροσώπους της πολιτικής ηγεσίας (βουλευτές, Νομάρχης, Περιφερειακοί και Αυτοδιοικητικοί) συνέθεσαν το Πρωτόκολλο μιας τέτοιας πολιτικής πράξης. Ένα Πρωτόκολλο από το οποίο δεν έλειψαν οι καθιερωμένοι πολιτικοί λόγοι άνευ ουσίας («μπλα.. μπλα…σ’ αυτούς τους δύσκολους καιρούς…μπλα…μπλα…ο φίλος μου ο Σπύρος…»), αλλά και τα λόγια με ουσία .
 
Προσωπικά, θα ήθελα εξ αρχής να φανεί ένα διαφορετικό ύφος .
 Ένα ύφος, πέρα από Πρωτόκολλα που επιβάλλουν τελετές με ανούσιους , πομπώδεις λόγους και κωδωνοκρουσίες ,
ένα ύφος μέσα στο οποίο θα ταίριαζαν καλύτερα τα σύντομα και μετρημένα λόγια του κ. Σταματόπουλου («ο όρκος μου είναι η υπόσχεση που έδωσα στους πολίτες στις εκλογές να λύσω τα σημαντικά προβλήματα του τόπου μας με την απαραίτητα βοήθεια όλων…»).
Ένα ύφος  που να βάζει στο προσκήνιο αυτούς που ψήφισαν ακριβώς για να δουν το διαφορετικό, το αυθόρμητο, το ασυμβίβαστο, το ανατρεπτικό, το ουσιαστικό. Αυτόν τον απογοητευμένο και θυμωμένο κόσμο, που στις  δύσκολες στιγμές που περνάει δεν έχει ανάγκη τη…συμπόνια και τα μαθήματα …καρτερίας από τα στόματα βουλευτών, αλλά την ελπίδα ,ότι η νέα Δημοτική Αρχή θα γίνει η πλάτη που θα στηριχτεί και όχι ένα ακόμα μέρος ενός Πρωτοκόλλου!
 
Γι αυτό θα ευχηθώ στη νέα Δημ. Αρχή να εκπληρώσει στην πορεία της αυτές τις ελπίδες και να είναι σίγουρη ότι τότε θα αναδειχθεί  και η διαφορά του νέου από το παλιό! Και το αξίζει αυτός ο κόσμος!
ΚΑΛΗ ΔΥΝΑΜΗ ΚΑΙ ΚΑΛΑ ΕΡΓΑ!!!!!
 
Κ. Μαυραγάνη