Δευτέρα 6 Δεκεμβρίου 2010

Μεγάλα προβλήματα στο Δημοτικό Σχολείο Αρχ. Σικυώνας

Επιστολή προς την αναπληρώτρια Υπουργό Παιδείας έστειλε η Ένωση Γονέων Δήμου Σικυωνίων για το μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζει το Δημοτικό Σχολείο Αρχ. Σικυώνας, που φιλοξενεί μεγάλο αριθμό από Ρομά μαθητές, χωρίς να υπάρχουν οι αντίστοιχες υποδομές.
Παραθέτουμε την επιστολή:

Κυρία Αναπληρώτρια Υπουργέ,
Σας αποστέλλω επιστολή που λάβαμε από γονέα του Δημοτικού Σχολείου Αρχαίας Σικυώνας, του Δήμου Σικυωνίων, όπου είμαι πρόεδρος της Ένωσης Γονέων, με την παράκληση για προώθηση της, σε εσάς, αλλά και κοινοποίησή της σε πολλαπλούς αποδέκτες καθώς και σε ΜΜΕ.
Πιστεύουμε ώς Ένωση Γονέων ότι θα ευαισθητοποιηθείτε και θα δώσετε άμεση λύση.

Αναμμένοντας,

Γιώργος Κουκουμέλης



Το κουδούνι του σχολείου μας, 45 ετών

Στο 3/θέσιο δημοτικό σχολείο της Αρχαίας Σικυώνας μας ήρθαν στις αρχές του χρόνου και με την γνωστή εγκύκλιο που ενημερώνει του διευθυντές να εγγράψουν παιδιά Ρομά χωρίς να ζητούν μόνιμη κατοικία, χωρίς να ψάχνουν τους εμβολιασμούς και χωρίς να ελέγχουν αν υπάρχουν βιβλιάρια υγείας, η εγκύκλιος σας έκανε πράξη τα:


1. Σε σύνολο 33 περίπου μαθητών πριν τις εγγραφές παιδιών Ρομά, να καταλήξουμε με 50 περίπου παιδιά (άλλα φεύγουν, άλλα έρχονται). Η ανατροπή ισορροπιών σε μια κλειστή κοινωνία ενός χωριού είναι εμφανής και μόνο με τα νούμερα. Πόσο μάλιστα τόσο ξαφνικά. Άλλο δηλαδή να εντάξεις σε ένα σχολείο 20 παιδιά Ρομα σε σύνολο 200 και άλλο να έχεις μια αναλογία 60-40 .

2. Οι δασκάλες (αν δεν ήταν οι δασκάλες που έχουμε, δε ξέρω αν θα γινόταν δουλειά) μοίρασαν τα παιδιά στις τάξεις με υπόδειξη του προϊστάμενού τους γιατί όταν τα είχαν τοποθετήσει όλα (και λογικό) στην πρώτη τάξη για να ξεκινήσουν και αυτά την εκπαίδευση τους όπως όλα τα ελληνόπουλα χωρίς διακρίσεις, έπρεπε να έρθει και ένας δάσκαλος ακόμα. Να και η πρώτη διάκριση. Από πότε το υπουργείο λαμβάνει υπόψιν του την ηλικία και όχι τις γραμματικές γνώσεις για να ενταχθεί σε τάξη; αν είναι έτσι να πάρω και εγώ διδακτορικό στην ιατρική με συνοπτικές διαδικασίες.

3. Νομίζεται ότι με αυτή τη διαλογή δεν υπάρχουν διακρίσεις; Δηλαδή ένα παιδί που φοιτά κανονικά (όσο μπορεί σε ένα τριθέσιο με ειδικότητες λειψές, κλπ) στην τρίτη δημοτικού και βάλουμε δίπλα του ένα παιδί Ρομα θα μάθει τα ίδια χωρίς να έχει περάσει από τις υπόλοιπες τάξεις; Στην πράξη κυρία Γεννηματά (πράξη κανονική, όχι δελτία τύπου) το παιδί Ρομά μαζί με τα υπόλοιπα Ρομα της τάξης είναι σε μια άκρη και μαθαίνουν το α και το ο χοντρικά. Δεν υπάρχουν και πάλι διακρίσεις;

4. Ένα παιδί που φοιτά κανονικά (τρόπος του λέγειν δηλαδή μέσα σε αυτόν τον αχταρμά) κατά πόσον απολαμβάνει αυτά που πρέπει να μάθει όταν η δασκάλα με κόπους προσπαθεί να μάθει σε άλλα τα μαθήματα της τρίτης, σε άλλα τα μαθήματα της τετάρτης και σε άλλα να τα μαθαίνει πως να πιάνουν μολύβι;

5. Εφόσον είχατε φέτος σκοπό, και καλά κάνατε, να κάνετε αυτά που κάνατε, γιατί δεν ενημερώσατε από πριν με μια άλλη εγκύκλιο τα σχολεία που στην περιφέρεια τους είναι καταυλισμοί Ρομα να σας ενημερώσουν και να πράξετε ανάλογα; Τι ανάλογα; τα αυτονόητα. Δηλαδή να εφοδιάσεται τα σχολεία με αίθουσες και δασκάλους για διδασκαλία ένταξης, κάτι που Δεκέμβρη μήνα είναι ένα όνειρο που θα φέρει την ηρεμία στην σχολική μας μονάδα. Δε ζητάμε τίποτα παραπάνω. Δεν είμαστε ρατσιστές να μη τα θέλουμε. Τα θέλουμε όμως όπως τα λέει ο νόμος. Δηλαδή, αίθουσα και δάσκαλο ένταξης.Άλλωστε και τα τεστ που έγιναν στα παιδιά αυτό έδειξαν.

6. Ωραία, τα γράψαμε τα παιδιά χωρίς βιβλιάρια και εμβόλια. Και τι καταφέρατε; Δεκέμβρη μηνά να μην έχει γίνει κανένα εμβόλιο, που στο έγγραφο σας αναφέρατε ότι θα γίνουν, οι δασκάλες να προσπαθούν να βρουν άκρη για εμβόλια και εμβόλια να μην υπάρχουν πουθενά. Άλλα βιβλιάριο υγείας κύρια Γεννηματά; Γιατί αυτό; να μην υπάρχουν; να μη φροντίσει το κράτος μετά από 4 μήνες να μη μπορεί να εφοδιάσει τα παιδιά; Να τους μάθει γράμματα και να μη ξέρει την κατάσταση υγείας του;

7. Τα νούμερα που σας ανέφερα πιο πάνω, δείχνουν ότι εφόσον μια τάξη αποκτήσει 15 παιδιά, πρέπει να έρθει δάσκαλος. Και εδώ έχουμε αυτά τα νούμερα, αλλά δεν έχουμε δάσκαλους.

Αυτά είχα να σας πω, και σε εμάς φαντάζουν σαν τιμωρία. Τιμωρία γιατί γράψαμε τα παιδιά μας σε ένα σχολείο ενός χωριού με αρχαίο όνομα και ιστορία και προσπαθούμε να το κρατήσουμε ανοικτό τη στιγμή που σε άλλα χωριά έχουν κλείσει. Είμαστε σε απόσταση πέντε χιλιόμετρων από την πόλη (με τρομερές διαρροές από παράνομες εγγραφές προς τα σχολεία του Κιάτου), πλησιάζουμε νέους γονείς να τους εξηγούμε γιατί είναι ωραίο για το χωριό να το κρατήσουμε ανοικτό το σχολείο, (διθέσιο ήταν και με πολλούς κόπους το κάναμε τριθέσιο), τώρα τι θα τους λέμε να έρθουν να δουν;

Ένα σχολείο αποθήκη για πείραμα κοινωνικοποίησης που είναι από τις βάσεις του αποτυχημένο και γεμάτο διακρίσεις εις βάρος κυρίως των παιδιών Ρομα; Γιατί εμείς κουτσά στραβά με άγχος και ώρες από τις προσωπικές μας δουλειές θα κάτσουμε πάνω από τα παιδιά μας, θα τα μάθουμε αυτά που τους στερείτε.

Ναστε καλά, και καλή συνέχεια στα λόγια σας. "

Φάνης Πατρινόπουλος. fanispat@gmail.com